Retracte i canvi de bases

February 25th, 2010 | by Cata |

Dia 8 de gener de 2010 publicàvem a aquest blog una notícia sobre la convocatòria de 2 places de Tècnic Ajudant de Biblioteques a l’Ajuntament de Palma.

En aquest article lloàvem els requisits que se sol·licitaven, pel que a titulacions es tracta ja que a la fi, alguna institució posava les bases així com cal. Idò… sorpresa, sorpresa, … com ja haureu vist a algun comentari al bloc, ahir es va publicar al BOIB la rectificació de les dites bases i ara tornam al “Café para todos”. Ara, els requsits per accedir a aquestes places són:

  • Diplomatura en Biblioteconomia i Documentació.
  • Qualsevol diplomatura, més un curs de 40 crèdits en Documentació, expedit per qualsevol Universitat.
  • Tres cursos complets de qualsevol llicenciatura, més un curs de 40 crèdits en Documentació, expedit per qualsevol Universitat.

Bé, haurem d’esperar una altra ocasió per a lloar les bases d’una oferta pública del nostre àmbit. Això sí, la propera vegada, esperarem a què s’acabi el procés per a evitar més sorpreses com aquesta.

Salutacions!!!

  1. 10 Responses to “Retracte i canvi de bases”

  2. By Monse on Feb 25, 2010 | Reply

    Crec que la idea és que siguin 40crèdits de la llicenciatura en documentació. Pels que l’hem fet a la uoc, venen a ser els complements de formació (40.5 crèdits) el que no sé si la idea està ben plasmada a les bases…

  3. By Jaume on Feb 26, 2010 | Reply

    A veure,
    si existeix una titulació oficial en una especialitat crec que s’hauria de demanar. Si això no és així, al manco no posis segons quines coses a les bases ja que la gent començar a malpensar-se. Vaja, que o titulats o tothom.
    Això del curs de 40 crèdits no em sembla gens seriós. El curs de la UOC hauria de ser un mèrit, no un requisit, com passa a qualsevol altre institució. De fet, la UOC en cap moment estableix que sigui equivalent a una Diplomatura. T’ho dic perquè a mí em va passar ja fa anys i la UOC em va respondre que ells no argumentarien que aquest títol equivalia a una Diplomatura i que m’admetessin o no no era problema d’ells.
    Només per manifestar que aquest canvi no em sembla correcte, he presentat un recurs d’alçada contra la resolució. Segurament no serveirà de res, però al manco sí per saber que no s’han fet les coses com haurien.
    Bon cap de setmana!!

  4. By Joana on Feb 26, 2010 | Reply

    No tenc paraules! Per una vegada que demanen la titulació que toca (més o manco, ho dic per allò dels cursos de la llicenciatura)… Quina llàstima!!!

    Personalment, aquesta setmana estava admirada de veure com al Perú ja tenen la carrera d’Arxivística (sortia a Iwetel aquesta setmana), quan aquí no n’hi ha; però és que si no empram les que tenim (en el sentit de sol·licitar-les en les ofertes de feina, entre d’altres), per què n’hauríem de voler més?.

    Ben fet, Jaume! Gràcies per presentar el recurs. Tant si ens presentam o ens interessa com si no, crec que és un tema que ens afecta a tots recordar que les carreres existeixen per qualque cosa.

    Bon cap de setmana!

  5. By Angela on Mar 1, 2010 | Reply

    Hi ha molta gent que duu molts anys fent feina a les nostres biblioteques que són de fornades anteriors, historiadors… o el que sigui que pel que sigui no han cursat Biblioteconomia/Documentació… però l’experiència és un grau i molts ens poden donar amb “cullereta” als que si les hem cursat. Crec que és normal que hi hagi un impàs… un període de transiciió per a que aquesta gent és pugui treure les places on fa anys que hi fan feina, No lis regalen, però han de tenir opció a lluitar, com els altres, a lluitar per elles.

    Parl en general, ja que no conec el cas d’aquestes places…

  6. By Joana on Mar 2, 2010 | Reply

    Hola a tothom,

    abans que res, deixau-me dir que no vull crear polèmica, però hi ha un parell de coses que crec que hem de tenir en compte. I perdó per endavant per la llargària del missatge.

    Estic totalment d’acord en què hi ha molts professionals que fa anys que treballen en el món de les biblioteques, arxius i de la documentació en general però que no tenen ni la Diplomatura ni la Llicenciatura específiques, i tot i així s’haurien de poder presentar a les “seves places”. Ara bé, ja fa deu anys (més o manco, ara no ho sé segur) que la UOC ofereix la Llicenciatura en Documentació, temps més que suficient perquè els que hagin volgut obtenir la titulació ho hagin fet. Tots coneixem casos de gent que quan va sortir la Llicenciatura a la UOC s’hi varen apuntar per poder tenir, per fi, la titulació adient. No són 10 anys marge suficient? Quanta gent com els que he esmentat abans falta per “col•locar” a hores d’ara? Perquè el que no voldria de cap de les maneres és que aquesta màniga ampla per als de més de 40 anys servís per col•locar als de menys de 30, que no tenen aquesta experiència que tant lloam, però tampoc la titulació específica (I per favor no us ofengueu ningú per aquest exemple pueril. ;) ). Entenc que tothom té dret a cercar-se la vida, i més així com estan les coses, però no a costa dels que d’una manera o altra hem fet l’esforç d’estudiar la titulació específica (ja fos anant a la Península o estudiant-la per Internet). Perquè pel que he entès (i corregiu-me si m’equivoc), amb les “noves” bases s’equipara un curs de 40 hores en documentació a la Llicenciatura; és a dir, no tindran més punts els llicenciats en Documentació, sinó els mateixos.

    Per altra banda, el nostre problema (vaja, jo això ho veig com un problema) és que tenim més professionals diferents que titulacions, ja que els arxivers no tenim una titulació específica, i el bibliotecaris en teoria tenen la Diplomatura, però els Llicenciats no s’hi poden presentar, i de Documentalistes –que són els que ho tenen més fàcil perquè sí que tenen la titulació- pràcticament no n’hi ha places. I tots hem vist ofertes de feina –privades, això sí- en què demanaven un arxiver/bibliotecari/documentalista a les quals els Llicenciats en Documentació no ens hi podíem presentar –però sí, per exemple, els Llicenciats en Història-. I això sí que crec que s’ha d’acabar.

    En fi, no sé si queda clar, perquè a vegades és difícil explicar-te per escrit sense que es malinterpretin les paraules.

    Salut a tots els professionals (titulats o no). ;)

  7. By Jaume on Mar 2, 2010 | Reply

    Hola,
    gràcies a totes dues per opinar. Joana, estic d’acord amb tú, de fet volia posar una cosa semblant però no m’hi havia posat per vessa.
    Vaja, que no es tracta de manllevar la capacitat dels companys no titulats sinó d’aplicar una mica el sentit comú i la lògica.
    Si no que es llevi la titulació i tots contents, que tampoc s’ensorrarà el món…
    Salutacions

  8. By xesc on Mar 3, 2010 | Reply

    La veritat i tampoc vull crear polèmica, però si parlau tant d’especialització. He estudiat biblioteconomia i documentació, i es segon cicle (sa llicenciatura) me pareix que serveix de poc a una biblioteca. De fet a la majoria de biblioteques publiques (fora de mallorca)el requisit és biblioteconomia. Encara “sort” si demanen documentació i no història… però tampoc hi estic d’acord. I ja dic que no m’afecte… jo tinc les dues coses.

  9. By Jaume on Mar 3, 2010 | Reply

    Benvolgut Xesc,
    idò hem estudiat a llocs diferents perquè a la Llicenciatura he après a gestionar una unitat d’informació, a crear projectes i a avaluar-los, a catalogar, disseny web, etc.
    A més a més, això de què no serveix per a treballar en una biblioteca acostuma a fomentar-se sobre la base d’una visió arcaïca del que hauria de ser una biblioteca. L’argument, no pots treballar a una biblioteca perquè no has après catalogació suficient em sembla del segle anterior (éssent benèvol).
    A més a més, també hauríem de tenir en compte que la Llicenciatura és la única opció a distància i que això és una illa, on no es pot cursar la diplomatura. A n’això podem afegir que amb els estudis de grau no queda clar que la diplomatura pugui convalidar-se, només les llicenciatures podran fer-ho i, per tant, els llicenciats tendran la titulació pertinent.
    Finalment dir-te que els requisits a altres llocs són molt diversos, però que amb la Llicenciatura sí es pot accedir a la majoria de places que es convoquen a la península. Per tant, el teu argument és fals (vull suposar que per desconeixement) i això ho pots comprovar telefonant al COBDC, com vaig fer jo en el seu moment.
    Supòs que això és un exemple de rigidessa dels bibliotecaris, i així ens va que encara pensam més amb codis que amb usuaris…
    I jo tampoc vull polemitzar, però tampoc que es confongui a sa gent de forma interessada.
    He dit!!
    PS: A veure si em respons els correus, que he de parlar amb tú pel club de lectura, estimat. :-D

  10. By Cata on Mar 3, 2010 | Reply

    Bones a tots/es,

    La polèmica virtual que s’ha generat entorn del canvi de bases de les dues places de Tècnic Ajudant de Biblioteques de l’Ajuntament de Palma crec que serà molt positiva per a què tots/es reflexionem sobre el tema de les titulacions.

    Estic molt d’acord amb tots/es els qui feis referència a bibliotecaris i documentalistes que no han cursat les carreres de Biblioteconomia o Documentació i que fan una feina excel·lent, que tenen una llarga experiència, etc. Jo també tenc molts/es companys/es amb aquest perfil que fan una molt bona tasca. Ningú ha dit el contrari, en aquest bloc. Al contrari, crec que tots estam d’acord en aquest punt.

    El que passa és que quan parlam d’accés a llocs de treball sigui per concurs, per concurs/oposició, oferta de treball temporal o el que sigui, crec que és molt injust i poc seriós que els requisits no siguin els adequats. Vull dir, que si hi ha unes titulacions universitàries que ens preparen per a exercir aquestes professions en el mercat laboral d’avui, són aquestes les que s’haurien de demanar com a requisit per accedir a aquestes places. I amb això no entram en si una persona que no té titulació específica fa millor feina que una altra que no la té. Simplement reivindicam, crec, un fet que és de justícia.

    I finalment, estic en total acord amb els comentaris de na Joana i en Jaume respecte a què hi ha la possibilitat des de fa ja anys, de cursar la llicenciatura en documentació i a qui li ha interessat especialitzar-se, ho ha fet.

    Res més per avui. Salutacions!!!

  11. By Joana on Mar 5, 2010 | Reply

    Hola,

    he de dir que a la Generalitat de Catalunya, fins fa poc (un parell d’anys), al cos de bibliotecaris no t’hi podies presentar amb la Llicenciatura en Documentació, només amb la Diplomatura. Ho dic per pròpia experiència. ;) Ara bé, sé que ho han canviat.

    Salut!

Post a Comment